عزيزا... سيفي در پيامي به مناسبت هفته سلامت كه از طرف سازمان جهاني بهداشت امسال به عنوان سالمندي و سلامت نامگذاري شده است تأكيد كرده است بايد بيش از پيش سالمندان در جامعه مورد تكريم و احترام قرار گيرند.

عزيزا... سيفي در اين پيام با بيان اينكه اسلام به رعايت حقوق و احترام و استفاده از تجارب و سلامت سالمندان تأكيد كرده است آورده است پرداختن به سلامت سالمندان درفرهنگی ایران اسلامی دارای اهمیت دو چندان است ، هم آموزه های ملی و هم آموزه های دینی و مذهبی در جامعه ما احترام و تكریم به سالمندان را موجب بركت و گشایش در زندگی می داند آن را برای افراد جامعه لازم و واجب تلقی كرده است و تا آن حد روی آن تاكید دارد كه آیین مقدس اسلام، سالمندان به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته‏اند ، از نظر اسلام رسیدن به دوران پیری یك ارزش است.

فرماندار با اشاره به اينكه سالمندان در جامعه و خانواده داراي نقش تأثير گذاري هستند خاطر نشان كرده است سالمندان در جامعه ما محور وحدت و همدلی در خانواده شناخته شده اند و از اينرو سلامت و استحكام خانواده ها تا زيادي منوط به سلامت اين عزيزان است.

وي با تأكيد به اينكه به اينكه سلامت سالمندان در جامعه ما بسیار حائز اهمیت خواهد بود تصريح كرده است رشد سریع نرخ سالمندی در ايران باعث خواهد شد تا در 10 سال آينده بيش از 10 درصد افراد جامعه سني بالاتر از 60 سال داشته باشند كه مسئولين بايد از هم اكنون براي زندگي آسوده اين عزيزان برنامه ريزي نمايند.

سيفي در پايان آورده است شعار امسال روز جهانی سلامت و هفته سلامت با تاكید بر سلامت سالمندان تعیین شده است و به همین منظور بايد با  برنامه ريزي مناسب در جهت تامین و تحكیم سلامت سالمندان گام برداريم.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا